MATEMATIKA III.
"Akit egyszer bevezettek a matematikába, azt onnan az Atyaúristen se vezeti ki." Mérő László
2020.06.04. CSÜTÖRTÖK
Sziasztok!
Folytatjuk az interaktív gyakorló feladatokat, képet ezekről most sem kérek, mert kapok róla értesítést, hogy ki dolgozott vele. A feladatok között nincs olyan, amivel ne foglalkoztunk volna már. Az első két feladatnál a fejszámolást gyakorolhatjuk, a harmadiknál a mértékegységeket!
https://wordwall.net/play/451/264/3661
https://wordwall.net/play/515/661/5165
https://wordwall.net/play/1155/182/696
2020.06.03. SZERDA
Sziasztok!
Folytatjuk az interaktív gyakorló feladatokat, képet ezekről most sem kérek, mert kapok róla értesítést, hogy ki dolgozott vele. A feladatok között nincs olyan, amivel ne foglalkoztunk volna már.
https://wordwall.net/play/397/379/634
https://wordwall.net/play/512/957/7691
https://wordwall.net/play/1192/096/8602
2020.06.02. KEDD
Sziasztok!
A hátralévő időben folytatjuk az év végi ismétlést, de túl nehéz feladatokra már ne számítsatok.
Mára kettőt hoztam nektek. Az első feladatban a számok bontását, a másodikban a kerekítést gyakorolhatjátok.
Végezzétek el becsülettel, nem sok idő. KÉPET MOST NEM KÉREK.
https://wordwall.net/play/2354/177/934
2020.05.29. PÉNTEK
Sziasztok!
Interaktív matek feladattal készültem nektek, továbbra is a számok tulajdonságaival kapcsolatban. A feladatot az alábbi linken találjátok. Az utolsó oldaláról próbáljatok meg képet készíteni! Ha jobb oldalt látjátok a hangszóró ikont, akkor hangot is lehet adni neki. Alaposan gondoljatok át minden választ (papíron érdemes számolni is, ahol kell), mert hiba esetén az adott küldetés előlről indul! Kattintsatok a zöld kristályokra! Arra vigyázzatok, hogy hiba esetén mindig az adott küldetést indítsátok újra, ne az egész játékot!
https://view.genial.ly/5ecccf962f97a70d0e0865ee/interactive-content-superman-matek
2020.05.28. CSÜTÖRTÖK
Kép kell
Határidő: este 8.
Folytatjuk a számok tulajdonságainak és a sorozatoknak a gyakorlását. Vegyétek elő a füzetet és írjátok le azokat a számokat, amelyekre gondoltam... A számokat egymás mellé, vesszővel elválasztva kérem. Elsőre nehéznek tűnhetnek, de ha okosan végiggondoljátok, akkor nagyon könnyű mindegyik!
Gondoltam egy háromjegyű számra, ahol a számjegyek összege 14, a tízesek helyén 0, az egyesek helyén pedig 8 áll. Melyik lehet ez a szám?
Gondoltam egy kétjegyű számra, ahol a számjegyek összege 16, az egyesek és tízesek helyén álló számok pedig azonosak. Melyik ez a szám?
Gondoltam egy háromjegyű számra, ahol a számjegyek összege 18. A tízesek helyén kétszer akkora szám áll, mint a százas helyi értéken. Az egyesek helyén pedig háromszor akkora, mint a százas helyi értéken. Melyik lehet ez a szám?
Gondoltam egy háromjegyű számra, ahol a számjegyek összege 14, a tízesek helyén 0, az egyesek helyén pedig 8 áll. Melyik lehet ez a szám?
Gondoltam egy kétjegyű számra, ahol a számjegyek összege 16, az egyesek és tízesek helyén álló számok pedig azonosak. Melyik ez a szám?
Gondoltam egy háromjegyű számra, ahol a számjegyek összege 18. A tízesek helyén kétszer akkora szám áll, mint a százas helyi értéken. Az egyesek helyén pedig háromszor akkora, mint a százas helyi értéken. Melyik lehet ez a szám?
2020.05.27. SZERDA
Kép kell
Határidő: este 8.
Írjátok le a füzetbe a következő sorozatokat! Találjátok ki a szabályt és folytassátok a sorokat 5 számmal!
68, 78, 88,
33, 63, 93,
975, 950, 925,
55, 110, 165,
2020.05.26. KEDD
Kép kell
Határidő: este 8.
Ezen a héten a számok tulajdonságaival és a sorozatokkal fogunk foglalkozni ismétlésképp. Legtöbbször a matematika füzetbe kell írni az eredményeket, számolásokat, erről kérek majd képet.
Bemelegítésnek egy nagyon egyszerű feladattal kezdünk. Az alábbi számok közül írjátok le a füzetbe PIROSSAL a páros számokat, KÉKKEL a páratlan számokat.
45, 56, 23, 767, 237, 986, 451, 665, 298, 408, 449, 326, 117, 876, 734, 220.
Karikázd be grafittal azt a számot, amelyben a számjegyek összege 21.
Húzd alá két vonallal azt a számot, amelynek a fele 204.
2020.05.22. PÉNTEK
Határidő: este 8.
Folytatjuk a szöveges feladatokat. Számoljatok a füzetben (képet nem kérek), a válaszokat pedig a Redmentába írjuk! A teszt többször kitölthető! Mára igazán jó kis feladatokat kerestem:)
Direkt cím:
hetiszovegesIV
2020.05.20. SZERDA
Határidő: este 8.
Folytatjuk a szöveges feladatokat. Számoljatok a füzetben (képet nem kérek), a válaszokat pedig a Redmentába írjuk! A teszt többször kitölthető!
Direkt cím:
hetiszoveges2
2020.05.19. KEDD
Határidő: este 8.
Sziasztok!
Ezen a héten a szöveges feladatokat fogjuk gyakorolni és ebből lesz majd a következő matematika osztályzatunk is! A feladatok közt lesznek olyanok, ahol írásbeli műveletekkel tudunk számolni, máshol pedig a mértékegységek, sőt a törtek is visszatérhetnek! Ha valamit nem tudtok, vagy nem emlékeztek rá, nyugodtan elő-elő lehet venni ismétlés gyanánt a könyvet! Ezek a tesztek többször kitölthetők!
A szöveges feladatokat a REDMENTÁN keresztül fogom adni, ahol be tudtok írni szöveges választ is az eredmények mellett! Számolni a füzetben érdemes, de arról nem kérek most képet!
A mai direkt cím:
hetiszoveges1
2020.05.15. PÉNTEK
Kép kell
Határidő: este 8.
Sziasztok! Nekifutunk az írásbeli osztásnak maradékkal és maradék nélkül. HÉTFŐN pedig jöhet a dolgozat!
Műveleteket a füzetben számoljuk:
355 : 5 =
826 : 2 =
278 : 4 =
913 : 7 =
456 : 6 =
709 : 3 =
567 : 8 =
944 : 6 =
198 : 7 =
639 : 5 =
2020.05.14. CSÜTÖRTÖK
Kép kell
Határidő: este 8.
Sziasztok!
Haladunk tovább az írásbeli műveletekkel és ismét a szorzás kerül terítékre. Tudom, hogy van, akinek már nagyon jól megy, de harmadik osztályban az egyik legfontosabb az írásbeli szorzás és osztás begyakorlása, megtanulása, mert később erre már nem nagyon lesz lehetőség.
Szokás szerint a füzetben dolgozunk és ezúttal kérnék kerekítést SZÁZASRA.
Szorzások:
426 x 2
128 x 3
328 x 3
107 x 7
282 x 4
198 x 5
124 x 9
114 x 6
417 x 2
165 x 4
Kép kell
Határidő: este 8.
Sziasztok!
Haladunk tovább az írásbeli műveletekkel és ismét a szorzás kerül terítékre. Tudom, hogy van, akinek már nagyon jól megy, de harmadik osztályban az egyik legfontosabb az írásbeli szorzás és osztás begyakorlása, megtanulása, mert később erre már nem nagyon lesz lehetőség.
Szokás szerint a füzetben dolgozunk és ezúttal kérnék kerekítést SZÁZASRA.
Szorzások:
426 x 2
128 x 3
328 x 3
107 x 7
282 x 4
198 x 5
124 x 9
114 x 6
417 x 2
165 x 4
2020.05.13. SZERDA
Írásbeli összeadás után természetesen jön a kivonás, szintén a füzetbe. Számoljatok becsülettel, mert jövőre már nem lesz lehetőség gyakorlásra!
Nagy számok is vannak, nem kell megijedni! Becslést nem kérek!
Feladatok:
2020.05.12. KEDD
Kép kell
Határidő: este 8.
Folytatódik a műveletek gyakorlása, ugyanúgy a füzetbe dolgozzunk. Ide már kérek BECSLÉST, százasra kerekítve!
2020.05.11. HÉTFŐ
KÉP KELL
Határidő: este 8.
Sziasztok! A héten bizony ismét összeadunk-kivonunk-szorzunk és osztunk, mivel az alapműveletekből szeretnék egy KÉT JEGYET ÉRŐ NAGYDOLGOZATOT. Ez jövő hét elején lesz esedékes, addig gyakorlunk!
Kezdjük az összeadásokkal!
A műveleteket a FÜZETBE KELL leírni, BECSLÉST NEM KÉREK!
Feladatok:
2020.05.08. PÉNTEK
Kép kell
Határidó: este 8.
Sziasztok! Gyakorlatilag ma befejezzük a KÉK gyakorlót! Ami feladat elmaradt, kimaradt, azt nyugodtan elkészíthetitek, mert ebben már nem dolgozunk. Utolsó feladatsorunk 88. oldalon található. Itt mindent el kell készíteni. 16-17-es feladatnál könnyű dolgunk van. A leírásnak megfelelőn kell alagzatokat rajzolni, használjatok vonalzót!A 18-as feladatnál kerületet kell számolni, ezt lehet fejben is. Két síkidomot kell lerajzolni, méghozzá a két legkisebbet! Ebben segítek: téglalapból a legkisebb a 3 és 6 cm-es, négyzetből az 5 cm-es (ugye ennek minden oldala 5 cm).2020.05.07. CSÜTÖRTÖK
Kép kell
Sziasztok! A kerület mérés mellett elkezdjük a terület gyakorlását is.
Ma is a KÉKben dolgozunk, méghozzá a 86-os oldalon.
10.: Három ábrát láthattok: egy háromszöget, egy téglalapot és egy négyzetet. Mérjétek meg az oldalainak a hosszát (milliméter pontossággal), jegyezzétek fel és számoljátok ki a síkidomok kerületét. A háromszögnél 3 oldalt adunk össze, a négyszögeknél négyet.
11.: Rajzoljatok a leírás alapján és adjátok meg a kért adatokat! Ez egy egyszerű feladat.
12.: Kerületet és TERÜLETET is számolunk az alábbi síkidomoknál! Itt nem kell vonalzó, csak a kis négyzetek számítanak! Kerület: hány kis négyzet a kerületük (például az elsőnél 6 + 5 + 6 + 5 = 22). Terület: hány kockából áll (az elsőnél: 30 négyzet).
87-es oldalon a 15-ös feladat: Itt négyzetek két oldalát adták meg. Ezek segítségével tudjátok kiszámolni a kerületüket! Talán még emlékeztek rá, Ádám jött rá a képletre, hogyan lehet könnyen számolni. Ha nem, akkor segítek: (a + b) x 2 /tehát összeadjuk a két oldalt és megszorozzuk kettővel/. Fejben is könnyen számolható! Írjátok be az eredményeket!
2020.05.05. KEDD
Kép kell
Határidő: este 8.
Tovább előre a kékben (Számoljunk!)...
A 84. oldalon fogunk dolgozni, újabb fogalmunk pedig a DERÉKSZÖG.
Ilyen a rajzlapunk sarka, a szobánk sarka, vagy az asztalé. Sok helyen találkozunk derékszöggel. Matematika: 90 fokos szög, amelynek szárait két egymásra merőleges egyenes alkotja.
Kép:
https://drive.google.com/file/d/1u8ySADhRTovfUKcXyDdrTFmZ_sllXJyJ/view?usp=sharing
Kép kell
Határidő: este 8.
Tovább előre a kékben (Számoljunk!)...
A 84. oldalon fogunk dolgozni, újabb fogalmunk pedig a DERÉKSZÖG.
Ilyen a rajzlapunk sarka, a szobánk sarka, vagy az asztalé. Sok helyen találkozunk derékszöggel. Matematika: 90 fokos szög, amelynek szárait két egymásra merőleges egyenes alkotja.
Kép:
https://drive.google.com/file/d/1u8ySADhRTovfUKcXyDdrTFmZ_sllXJyJ/view?usp=sharing
2020.05.04. HÉTFŐ
KÉP KELL
Határidő: este 8.
Sziasztok! A hét elején még kicsit foglalkozunk az alakzatokkal, testekkel és síkidomokkal. Gyakorló feladatokat a KÉK matekban (Számoljunk!) találtam nektek. Nyissátok ki a 83. oldalon! Itt olyan kifejezésekkel találkozhattok, mint ÉLEK és CSÚCSOK. Élek esetében általában a testek széléről beszélünk (pl. technikán is "éleket" szoktunk hajtogatni a papírból), a hegyes részeik pedig a csúcsok (kocka sarka, háromszög hegyes részei). Ezek tudatában készítsétek el az oldal feladatait! Ez összesen 4 feladat! (1., 2., 3., 4.)
2020.04.29. SZERDA
KÉP KELL
Határidő: este 8
Maradunk a testeknél, síkidomoknál. Ez még mindig ismétlés, tehát nagyon könnyű! A munkafüzet 76. oldalának 4-5. feladatáról kérnék képet!
Gyakorláshoz itt egy kis szokásos "vakond püfölés":
https://wordwall.net/play/1009/637/885
2020.04.28. KEDD
Kép kell
Határidő: este 8.
Testek és síkidomok
Elsőben és másodikban már megkülönböztettük a testeket és síkidomokat. Előbbinek ugye térbeli elhelyezkedése van: magasság, szélesség, mélység. Ilyen például a KOCKA. Ha síkidomról beszélünk, akkor pedig a NÉGYZET.
Az ismétléshez nagyon egyszerű feladataink vannak a munkafüzetben a 75. oldalon. Itt kell elkészíteni az 1., 2., 3. feladatot. Összekötés, fénykép és kész is:)
2020.04.27. HÉTFŐ
KÉP KELL
Határidő: este 8
Gyakoroljuk a műveletek sorrendjét!
Dolgozzatok a füzetben!

2020.04.23. CSÜTÖRTÖK
Kép kell
Sziasztok!
Befejeztük egyelőre a római számokat és visszatérünk a szokásos témakörünkhöz, a műveletek végzéséhez ezres számkörben! Ez harmadik osztályban az egyik legfontosabb, úgyhogy nem szabad elfelejtenünk!
Füzetben kérném az alábbi műveletek írásbeli számolását!
Összeadás:
462 + 219
810 + 301
205 + 288
541 + 421
139 + 167
Kivonás:
645 - 229
518 - 414
701 - 561
852 - 658
920 - 357
Szorzás:
287 x 4
188 x 5
97 x 8
108 x 7
438 x 2
2020.04.22. SZERDA
Sziasztok! Képet nem kérek, csak játsszatok! Néhány jó kis gyakorló feladatot gyűjtöttem nektek. Mivel visszatérünk a műveletekhez, jó lesz bemelegítésnek! Próbáljatok meg minél többet megoldani, akad egy-két fifikás köztük! :)
https://www.matika.in/hu/test.php?g_idt=5e9dc16866f55
https://www.matika.in/hu/test.php?g_idt=5e9dc17d9b445
https://www.matika.in/hu/test.php?g_idt=5e9dc24d67153
https://www.matika.in/hu/test.php?g_idt=5e9dc303027da
https://www.matika.in/hu/test.php?g_idt=5e9dc3407412c
https://www.matika.in/hu/test.php?g_idt=5e9dc360e9e61
https://www.matika.in/hu/test.php?g_idt=5e9dc38738867
2020.04.21. KEDD
Kép kell
Határidő: este 8.
Folytatjuk a római számok témakörét a munkafüzet feladataival, ezekről kérek majd képet.
Egyszerű kiegészítő feladatokat találhattok a 74. oldalon!
Mindegyik feladatot kérem (6.,7.,8.)
2020.04.20. HÉTFŐ
KÉP KELL
Határidő: este 8.
Folytatjuk a római számok témakörét a munkafüzet feladataival, ezekről kérek majd képet.
73. oldal, 3. feladat:
Azonos színűre kell színezni a római számokat és arab megfelelőiket. Az a és b feladatban lehet már ugyanazt a színt használni.
73. oldal 4. feladat:
Állítsd NÖVEKVŐ sorrendbe a hajókat számozással (1-től 7-ig). FONTOS: ÍRD A HAJÓK FÖLÉ A RÓMAI SZÁMOK ARAB MEGFELELŐJÉT, HOGY TUDJAM ELLENŐRIZNI!
73. oldal 5. feladat:
Egészítsd ki a dominót a megfelelő számpárral!
Aki pedig szereti törni a buksiját, annak itt egy kis játék (erről nem kell kép):
https://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=212&select_osztaly_search=3-osztaly&select_tantargy_search=matematika&select_temakor_search=romai-szamok
KÉP KELL
Határidő: este 8.
Folytatjuk a római számok témakörét a munkafüzet feladataival, ezekről kérek majd képet.
73. oldal, 3. feladat:
Azonos színűre kell színezni a római számokat és arab megfelelőiket. Az a és b feladatban lehet már ugyanazt a színt használni.
73. oldal 4. feladat:
Állítsd NÖVEKVŐ sorrendbe a hajókat számozással (1-től 7-ig). FONTOS: ÍRD A HAJÓK FÖLÉ A RÓMAI SZÁMOK ARAB MEGFELELŐJÉT, HOGY TUDJAM ELLENŐRIZNI!
73. oldal 5. feladat:
Egészítsd ki a dominót a megfelelő számpárral!
Aki pedig szereti törni a buksiját, annak itt egy kis játék (erről nem kell kép):
https://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=212&select_osztaly_search=3-osztaly&select_tantargy_search=matematika&select_temakor_search=romai-szamok
2020.04.17. PÉNTEK
Kép kell
Határidő: este 8.
Folytatjuk a római számok tanulását, gyakorlását.
Bemelegítésnek üthetjük kicsit a vakondot! A ranglista első 5 helyezettje kisötöst kap majd. Ezt nem kell lefényképezni, én is látom.
https://wordwall.net/play/1066/222/822
Gyakorlás a munkafüzetben (erről kell kép):
73. oldal 1-2. feladat.
A kettes feladatnál a példa szerint dolgozzatok!
2020.04.16. CSÜTÖRTÖK
KÉP KELL
Határidő: este 8.
Sziasztok! Eddig 20-ig tanultuk meg a római számokat, most 100-ig bővítjük ki a tudásunkat!
Az eddig tanult jelek:
I = 1
V = 5
X = 10
XX = 20
Ezekből alkottunk számokat. Például:
9 = IX (tíznél eggyel kisebb)
11 = XI (tíznél eggyel nagyobb)
17 = XVII (tizenötnél kettővel több)
8 = VIII (ötnél hárommal több)
Új jeleink:
L = 50
C = 100
D = 500
M = 1000
Egyelőre 100-ig kell tudnunk átváltani a számokat, ezzel próbálkozunk meg ma!
Például:
35 = XXXV (mert: XXX = 30, V = 5)
64 = LXIV (mert: LX = 60 /ötvennél tízzel több/, valamint IV = 4)
Az átváltásokhoz a tankönyv 139. oldalának táblázata is segít.
Feladat:
Írd le a füzetedbe az alábbi számokat római számmal! Ezt kell majd elküldeni.
Számok:
60, 73, 49, 55, 38, 34, 82, 79, 26, 94
2020.04.15.
Sziasztok!
Észrevehettétek már, hogy az új ismeretek mellett gyakran találkozunk olyanokkal is, amiket bővítünk egy-egy rövidebb tananyagon keresztül. Most is egy ilyennel foglalkozunk. A mai napra nem kérek fényképet, sem eredménytáblázatot, csak annyit, hogy az alábbi feladatok segítségével gyakoroljátok a most visszatérő római számokat. Ha nem emlékszel mindenre, az alábbi videó is segíthet:
https://www.youtube.com/watch?v=n7fDoo-5lKI
https://wordwall.net/hu/resource/921751/matek/r%c3%b3mai-sz%c3%a1mok-xx-ig
https://wordwall.net/hu/resource/921751/matek/r%c3%b3mai-sz%c3%a1mok-xx-ig
https://wordwall.net/hu/resource/907761/matek/r%c3%b3mai-sz%c3%a1mok-20-ig
2020.04.08. SZERDA
Játsszátok le az alábbi gyakorló játékokat! Érjetek el minél több pontot a ranglétrán! Az utolsó feladatban a füzetben kell számolnotok, erről kérek képet!
https://wordwall.net/play/616/160/416
https://wordwall.net/play/1120/429/357
Az utolsó feladathoz kell a füzet! Pörgesd meg legalább ötször a szerencsekereket és írásban számolj!
https://wordwall.net/hu/resource/457696
2020.04.07. KEDD
Határidő: este 8-óra
KÉP KELL
Ígértem erre a hétre kisötöst érő feladatot, mivel sokaknak van már kettő és már csak egy hiányzik a nagyjegyhez!
Viszont ezért meg kell dolgozni! Egy logikai feladatot kaptok hozzá, ami a következőképp működik:
Az üres négyzetek fölött láthattok egy szót (az elsőnél LAKAT). Minden betű egy-egy számot jelöl, az alsó képletek segítségével ezt a számot kell kitalálni és a megfelelő betű alá írni! Olyan ez, mint feltörni egy titkos zárat! Nincsenek nagy számok, de a képleteknél ki kell találni, hogy melyikkel érdemes kezdeni és hogyan folytatni a zárfeltörést...
Ha az ÁLARCOSBÁL felirat mellett minden hatszög ZÖLDRE váltott, akkor küldj róla képet!
FELADAT:
https://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=1933&select_osztaly_search=3-osztaly&select_tantargy_search=matematika&select_temakor_search=osszes-temakor
A feladatot kipróbáltam OKOSTELEFONON, ott érdemes volt RÁNAGYÍTANI kicsit. Tovább haladni az ELLENŐRZÉS gombbal lehet, ha hibátlan a feladat...
Kis segítség: A+A=(20-4)/2 (ezzel érdemes kezdeni, mert kiszámolható belőle, hogy az A = 4) 20-4 az 16. 16 osztva kettővel: az 8. A + A az 8, tehát A = 4.
Írásbeli műveletek a füzetbe, erről kérek képet:
123. oldal: 11-es feladat C, D, E oszlop. Becslést nem, de ELLENŐRZÉST kérek (szorzással)!
2020.04.03. PÉNTEK
Határidő: este 8-ig.
Írásbeli műveletek gyakorlása 2.
Írjátok le az alábbi feladatokat a füzetbe és számoljátok ki. A feladatról képet kérek.
TANKÖNYV
108. oldal: 11-es feladat "a" része. Csak a számolás kell a füzetbe!
122. oldal: 8-as feladat (becslés, ellenőrzés nem kell)
2020.04.02. CSÜTÖRTÖK
Határidő: este 8-ig.
KÉP KELL
Írásbeli műveletek gyakorlása.
Írjátok le az alábbi feladatokat a füzetbe és számoljátok ki. A feladatról képet kérek.
TANKÖNYV
107. oldal: 9-es feladat (csak az a rész számait leírni, kiszámolni). Ha az eredményeket növekvő sorrendbe teszitek, akkor a lepkéken található betűkből egy lepkefaj nevét kapjátok. Aki ezt is elvégzi, annak kisötöst ajánlok, de ez nem kötelező.
123. oldal: 11-es feladat "a" és "b" oszlop. Becslést, ellenőrzést nem kérek.
2020.04.01. SZERDA
Határidő: este 8-ig.
Sziasztok! Ma egy kicsit félretesszük a törteket és az időt, mivel menet közben sem árt gyakorolni a műveleteket! A mai egyetlen feladatotok egy fejszámolós teszt lesz. A teszt kezdete előtt ne felejtsd el megadni a TELJES NEVED! Nem kell fényképezni, elküldeni semmit, mivel automatikusan megkapom az eredményeket! A feladat csak a mai napon végezhető el (szerda) és összesen egyszer töltheted ki, erre 45 perc áll rendelkezésre! A 100%-os megoldások kisötöst érnek.
REDMENTA DIREKT CÍM: matekteszt20200401
2020.03.31. KEDD
Határidő: este 8-ig.
KÉP KELL
Elsőben és másodikban is foglalkoztunk már az időméréssel és annak mértékegységeivel. A mai órán ezt fogjuk gyakorolni. Bemelegítésként egy játékkal kezdünk. A játék elején add meg a teljes neved. Nem kell képet küldeni róla, mert nekem elküldi az oldal az eredményeket!
https://wordwall.net/play/1066/222/312
Az idő témakörhöz tartozó ismétlést, gyakorlást a "kék" munkafüzetben kell elvégeznünk
Nyissátok ki a 79. oldalon. Itt az összes feladat elvégzése szükséges (1-2-3-4.), erről kérek KÉPET!
2020.03.30. HÉTFŐ
Határidő: este 8-ig.KÉP KELL - CSAK A FÜZETRŐL
Sziasztok!
A törtek után visszatérünk egy régi, ismerős témakörre, az idő számítására. Korábban már megtanultuk az évszakok, hónapok nevét. A hét napjait, sőt, azt is tudjuk, hogy hány órából áll egyetlen napunk. Hány percből áll egy teljes óra (60) és hány rövidke másodpercből áll egyetlen perc (60).
Megkülönböztettük a digitális és az analóg (mutatós) órákat is.
Ezt a tudást most a tört számok segítségével fogjuk kiegészíteni (fél, negyed, háromnegyed), de előtte gyakoroljuk az ábráról való leolvasást.
Nagyon fontos, hogy információt ne csak szövegből, de ábrákról is ugyanúgy tudjunk szerezni. Sok esetben lehet ilyenekkel találkozni a hétköznapokban is.
Nyissátok ki a könyvet a 134. oldalon!
Mi az a három ábra, amit az első feladatnál láthattok? Olvassatok le róluk pár információt!
A tankönyv mellé vegyétek elő a füzeteteket.
Írjátok fel a füzet sarkába a pontos dátumot.
Ez után írjátok fel a tankönyv 2. feladatának válaszait! A feladatban segít az oldalon látható naptár! A füzetbe így néz ki:
2. feladat
kérdés:
kérdés:
kérdés:
A válaszok leírása után nézhetitek a 3. feladat ábráját!
Itt négy kérdést olvashattok, az előzőhöz hasonlóan válaszoljatok rá:
3. feladat
kérdés:
kérdés:
kérdés:
kérdés:
2020.03.27. PÉNTEK
Határidő: este 8-ig
KÉP KELL
Elkészültünk a törtes feladatokkal, még az önálló munkával is, így nem marad más, csak egy kis gyakorlás.
Ehhez a munkafüzetet fogjuk használni! A 68. oldalon oldjuk meg a 16-os feladatot. Itt érdemes fejben számolni! Például: 150 tizede (150-et tíz felé osztjuk - 150-ben a 10 = 15), 150 ötöde (kis logika: ha a tíz megvan benne 15-ször, akkor az öt kétszer annyiszor, vagyis 30-szor). Akinek szükséges, számolhat írásban is, de arról nem kérek képet.
18. feladat: mennyi fogyott a cukorkákból? A válaszokat tört számok formájában írjuk le. Elsőnél pl.: elfogyott - 1 ketted, maradt 1 ketted.
Játék: nézd meg, hogy a labirintus melyik sarkában látod a kiírásnak megfelelő ábrát (törtet) és vezesd oda a kis figurát! Vigyázz, mert a labirintusban ellenségek is ólálkodnak! Próbáljátok meg legalább 3-szor a jó helyre vezetni a figurát! Számítógép esetében ez az egérrel vagy a nyíl billentyűkkel történik, okostelefonnál ujjal vezérelhető! Ha megvan a 3 pont, arról képet kérek! HAT PONT ELÉRÉSE ESETÉN JÁR A KISÖTÖS!
2020.03.26. CSÜTÖRTÖK
Határidő: este 8-ig.
KELL KÉP
Sziasztok!
Úgy látom az elküldött feladatok alapján, hogy egész jól boldogulunk a törtekkel! Ez harmadikban nem túl mély anyag, de újdonság és ezért nehéz a sok számolás után!
Elérkeztünk a témakör utolsó részéhez, amit viszont szeretnék teljes egészében rátok bízni, hogy lássam, hogyan sikerül megoldani. Jó lenne, ha ezt nem apa, anya, vagy a nagyobb testvérek segítségével próbálnátok meg. Inkább legyen benne hiba, hogy lássam, szükséges-e még gyakorolnunk. Számítok a becsületességre!
A feladatok nem nehezebbek, mint az eddigiek, a matematika munkafüzet 67. oldalát kellene egyedül kitölteni és erről kérek képet.
2020.03.25. SZERDA
HATÁRIDŐ: este 8-ig
KELL KÉP
A törtek III.
Sziasztok! Továbbra is a törtekkel foglalkozunk, ismerkedünk. Ehhez a munkafüzetet fogjuk használni, amit a 66. oldalon kell kinyitni. Minden feladatot elkészítünk az oldalon, úgyhogy erről kérek majd egy képet.
8. Mekkora részt színeztünk? Ez egy könnyű bemelegítő feladat, az előző oldalon már volt hasonló. Megszámoljátok, hogy hány részre lett felosztva az alakzat, majd azt, hogy mennyi lett belőle kiszínezve. Az elsőnél például: hat részre lett felosztva, ebből négyet színeztek ki. Válaszunk: négyhatod.
9. Össze kell kötni a képeket a megfelelő tört nevével!
2 negyed esetében olyan ábrát keresünk, amit négyfelé osztottak, ebőbl pedig kettőt színeztek.
10. Kicsivel bonyolultabbnak tűnik, de egyszerű feladat. Négy szőnyeget kell készítenünk, amelynek:
1 harmad része piros (12 négyzetet osztjuk 3 felé és egy részt kell színezni),
2 negyed része zöld (12 négyzetet négy felé osztjuk, ebből két részt kell színezni),
1 hatod része sárga (12 négyzetet hatfelé osztjuk, ebből egy részt kell színezni)
Ha az első szőnyeg sikerült, a többi ugyanolyan lesz, csak máshova kell tenni a színeket.
11. Feladat: Melyik zászlóra igaz az állítás? Kösd össze!
Ismét egy könnyebb feladat. Viszont!
Aki megkeresi nekem, hogy melyik zászló melyik országhoz tartozik és elküldi a feladat mellé szövegben, annak felajánlok egy kisötöst.
Pl.:
zászló: Olaszország
zászló: ....
Segítség a zászló kereséshez: https://www.nemzetizaszlok.hu/lista
2020. 03. 24. (KEDD)Folytatjuk a törtek témakörét. Az előző nap leírtam a legfontosabb tudnivalókat, érdemes ezt ma is átnézni.
A feladatokat ezúttal a "kék matekban", vagyis a Számoljunk c. gyakorlóban kapjátok.
Nyissátok ki a könyvet a 68. oldalon, itt találjátok a törtes feladatokat.
1. Feladat: gyöngysorokat láthattok, a meghatározásnak megfelelően kell őket kiszínezni. Az első gyöngysor felét, a második negyedét... (meg kell számolni, hány gyöngy van, majd el kell osztani kettővel, néggyel stb.).
2. Feladat: Színezz a meghatározásoknak megfelelőn! Remélem ez már könnyen megy:)
3. Feladat: Mekkora részt színeztek be a képeken? Ide jó lenne már számmal írni a törtet! Pl.: megnézed, hány részre osztották az első képet (3) és ebből mennyi lett kiszínezve (1). Ami a kép alá kerül számmal: egyharmad.
69. oldalon a 4-es feladat. Ez már kicsit gondolkodósabb, de szerintem menni fog. A rudakból mekkora a szürke rész, mekkora a fehér. Melyik nagyobb? Ide is írjátok SZÁMMAL a törtet!
A feladatokat ezúttal a "kék matekban", vagyis a Számoljunk c. gyakorlóban kapjátok.
Nyissátok ki a könyvet a 68. oldalon, itt találjátok a törtes feladatokat.
1. Feladat: gyöngysorokat láthattok, a meghatározásnak megfelelően kell őket kiszínezni. Az első gyöngysor felét, a második negyedét... (meg kell számolni, hány gyöngy van, majd el kell osztani kettővel, néggyel stb.).
2. Feladat: Színezz a meghatározásoknak megfelelőn! Remélem ez már könnyen megy:)
3. Feladat: Mekkora részt színeztek be a képeken? Ide jó lenne már számmal írni a törtet! Pl.: megnézed, hány részre osztották az első képet (3) és ebből mennyi lett kiszínezve (1). Ami a kép alá kerül számmal: egyharmad.
69. oldalon a 4-es feladat. Ez már kicsit gondolkodósabb, de szerintem menni fog. A rudakból mekkora a szürke rész, mekkora a fehér. Melyik nagyobb? Ide is írjátok SZÁMMAL a törtet!
2020.03.23. (hétfő)
Elkezdjük a törtek tanulását. Ehhez minden tudnivalót leírtam az alábbi dokumentumba. Érdemes többször elolvasni és akkor a feladatok is könnyűek lesznek.
2020.03.18. (szerda)
Sziasztok!
Minden feladat itt fog megjelenni. A feladatokat ugyanúgy el kell végezni, mintha iskolában lennétek. Először gyakorlással fogunk kezdeni, hogy mindent megtaláljatok a megfelelő helyen.
A mai napra rögtön egy kis szorzás gyakorlást terveztem. Lesz majd többféle feladatunk is, de először meg kell lesnem, hogy mindenki-megkapja-e a feladatokat.
Matematika tankönyv 104. oldalán a 3. feladat, 105. oldalán pedig a 2. feladat szorzásait kell elvégeznetek a füzetetekben! Minden feladatnál szeretnék egy becslést is, tízesre kerekített értékkel! Erre az üzenetre elvileg tudtok majd válaszolni, ebben az esetben a feladatokat érdemes lesz lefényképezni, ha elkészültek és ide elküldeni a képet.
Olvasás szintén gyakorlás lesz a mai napra: legyetek szívesek elolvasni a Didergő király c. verses mesét legalább egyszer!
2020.03.19. (csütörtök)
- - Gondoltam egy számra, ami a 160 és a 120 összege.
- - Gondoltam egy számra, ami a 340 és a 250 összege.
- - Gondoltam egy számra, ami a 470 és 180 összege.
- - Gondoltam egy számra, ami a 700 és a 310 különbsége.
- - Gondoltam egy számra, ami a 820 és a 450 különbsége.
- - Gondoltam egy számra, amihez 210-et adva 420-at kapok.
- - Gondoltam egy számra, ami a 7 és a 70 szorzata.
Második feladat: írásbeli szorzások és bennfoglalások. Füzetben dolgozzatok, az eredményt küldjétek el!
A második feladatnál egy kiscsibének kell segítenünk a számolásban. Ezt érdemes írásban, de ezt nem kell elküldeni, mert feladatról feladatra változik. Jó munkát, ügyesek legyetek!
2020.03.20. PÉNTEK
Sziasztok!
A mai "házi matekórán" az írásbeli bennfoglalást kellene még gyakorolnunk. Az összeadás, kivonás és a szorzás remélhetőleg már könnyen megy, ezt viszont keveset tudtuk eddig gyakorolni a hiányzások miatt. Most itt a lehetőség!
A matematika tankönyvet fogjuk használni és a matek füzetünket. Tankönyv: 120. oldal kettes feladata, valamint a 121-es oldal 6-os feladata kell. Becslést, ellenőrzést most nem kérek!
Lesz két szöveges feladatunk, ezeket is a füzetben kellene elvégezni és kérek hozzá SZÖVEGES választ! Ezeket a 123. oldalon találjátok: 12., 13. feladat.
A megoldásokról küldjetek képet. Határidő: délután 4. óra
Végül egy játék. Egyszerű, de gondolkodós feladat! Pótolni kell a műveleti jeleket, hogy mindig öt legyen az eredmény. A játék hat körből áll. Vigyétek végig, amíg nem sikerül!