KÖRNYEZET III.

„A természet hatalmas, az ember parányi. Ezért aztán az ember léte attól függ, milyen kapcsolatot tud teremteni a természettel, mennyire érti meg, és hogyan használja fel erőit saját hasznára.”                                                                                                                                                                                                                      Szent-Györgyi Albert

2020.06.02. KEDD

Sziasztok!

Előzőleg a madarakkal foglalkoztunk kicsit egy rajzfilmen keresztül, most a valóság következik.

Az alábbi videóban Máté Bence világhírű természetfotós képeiben és néhány rövid videójában gyönyörködhettek! Érdemes megnézni őket.

Aki kíváncsi rá, hogy lehet ilyen szép képeket készíteni, annak érdemes nézelődni a youtube-on, ahol Bencét madárlesre is lehet követni!

https://www.youtube.com/watch?v=UHyDqpBQnxE

https://www.youtube.com/watch?v=Q0_yUjGYMYM


2020.05.26. KEDD

Sziasztok!

Az állatok rendszerezése, megismerése után kicsit egyesével is foglalkozunk velük. Minden élőlénynek megvan a maga fontos szerepe a természetben. Lássuk most a madarakat!

A mai feladat: nézzétek meg az Albert mondja c. sorozat madarakról szóló epizódját!

https://www.youtube.com/watch?v=ow0cVYjeGXw

2020.05.19. KEDD

Sziasztok!

Múlt héten az állatok rendszerezésével foglalkoztunk. Ehhez kapcsolódnak az alábbi játékok. Fényképet nem kérek, csak próbáljatok meg eljutni mindkettőnek a végéig!

https://wordwall.net/play/1082/257/392

https://wordwall.net/play/1079/673/660

2020.05.12. KEDD

Kép kell

Határidő: este 8.

Sziasztok!

Másodikban és harmadikban is foglalkoztunk az állatok rendszerbe sorolásával. Ez egy külön tudományág, amit RENDSZERTANNAK neveznek. Ide lehet besorolni az összes élőlényt a Földön tulajdonságai alapján. Mi a fő csoportokkal foglalkozunk, ezen belül vannak főtörzsek, törzsek, családok, fajták. Ez olyan mint egy nagy családfa, meg lehet róla tudni, hogy melyik állat melyiknek a rokona.

Írok egy példát, melynek főszereplője Cirmi, a macska.

Ez a macska a házi macskák FAJTÁJÁBA tartozik, aminek a latin neve Felis silvestris catus (Jázmin hátha megjegyzi:)).

Ez a fajta macskafélék CSALÁDJÁBA tartozik. A macskafélék pedig a ragadozók RENDJÉBE tartoznak. Felépítésük alapján ők az EMLŐS állatok osztályába tartoznak...TEHÁT: macska, ami a macskafélékhez tartozik, a macskafélék a ragadozókhoz, a ragadozók ezen ága pedig az emlősökhöz...ha tovább megyünk, akkor pedig a gerincesekhez.

Az állatok ilyen besorolása már felsős tananyag, nekünk elég, ha nem keverjük össze a pontyot a gólyával:)

Amit nekünk ismernünk kell:

emlősök

madarak

hüllők

kétéltűek

ízeltlábúak

Feladat: keressetek ezekre példákat! Mindegyikre írjatok legalább hármat!

A visszaküldött üzenetben így nézzen ki és ezeket már ne használjátok:

EMLŐSÖK: kutya, macska,

MADARAK: gólya,

HÜLLŐK: csörgőkígyó,

KÉTÉLTŰEK:

ÍZELTLÁBÚAK: rák, szarvasbogár,


2020.05.05. KEDD

Sziasztok!

Lassan a tankönyv és a munkafüzet végére érünk, így egyéb feladatok után kell néznünk. A mostani egy rajzos feladat lesz, amit elkészíthettek akár írólap nagyságban is, nem muszáj nagy rajzlapon. Készítsetek nekem egy domborzati rajzot Magyarországról! Képet a munkafüzet 80-81. oldalán találhattok. Az alábbi linkeken szintén pár 3. osztályos gyerek munkáját nézhetitek meg, hasonlókat várok én is! Dolgozhattok színessel, filccel, zsírkrétával is! Az ország körvonalát érdemes átrajzolni!

https://drive.google.com/file/d/11XRHlbiDMho5u0V_RfOb-Q92C7qRHv-P/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1PuxFYR-SbmjPT7q6tLBZJFnMZWZ0hDWY/view?usp=sharing

2020.04.28. KEDD

Kép kell

Határidő: este 8

Sokat foglalkoztunk külső és belső tulajdonságainkkal, az egészséges életmóddal és a helyes viselkedéssel is (bemutatkoztunk, köszöntünk egymásnak). Ezt a részt foglaljuk most össze a munkafüzetben.

Feladatok: 64. oldal 1., 2.

65. oldal 4., 5., 6.

2020.04.21. KEDD

Sziasztok! A témakörünk ezúttal az egészség, betegség és a gyógyulás. Azt hiszem, épp eleget foglalkoztunk manapság a kézmosással, lázzal és az orvosokkal, ezért inkább olyan anyagot kerestem, ami a lelkünket is gyógyíthatja! Próbálkoztunk már a meditációval az iskolában, volt, akinek tetszett, volt, aki nem vette komolyan, pedig nagyon hasznos tud lenni.

Semmi mást nem kérek tőletek, csak azt, hogy teremtsetek magatok körül egy kis csendet (ne szóljon a zene, ne futkározzon körülöttünk testvér...), akár be is sötétíthettek kicsit, ha szeretnétek.

Hallgassátok meg a következő meditációs szöveget úgy, ahogy szoktuk. Hunyd le a szemed és hallgatás közben képzeld el, amit hallasz!

Próbáljátok ki, utána meglátjátok, hogy jól fogjátok érezni magatokat!

https://www.youtube.com/watch?v=U1NpKEL-UzA


2020.04.07. KEDD

Határidő: este 8-óra

KÉP KELL

Sok írás, számolás volt ma, úgyhogy környezetből lazulunk kicsit. Az érzelmekhez tartozó témakörhöz maradt még két feladatunk a munkafüzet 53. oldalán, ezek a könnyű 6-os és 7-es feladatok. Ezen felül kipróbáljuk a játékot, amit a munkafüzet is javasolt, CSAK ERRŐL kérek majd egy képet, ha kész (megjelenik egy puzzle kép teljes egészében)! A felső fülön láthattok érzelmeket (jókedvű, bánatos...). Kattints rá egyre, hogy kékre váltson, majd a puzzle elemek közül azokra, amik ugyanazt jelentik! Ha nem találsz többet, jöhet a következő fülecske!

https://learningapps.org/2301672


2020.03.31. KEDD

Határidő: este 8-ig.

KÉP KELL (munkafüzet)


Az ember társas lény. Ez azt jelenti, hogy szükségünk van egymás társaságára, segítségére. Ennek a legjobb módja a kommunikáció, azon belül a beszéd. Mi mindent tudunk a beszédről?

Tankönyvi olvasmány: 48-49. oldal: 1., 2., 3., 4.

Munkafüzet feladatai: 52. oldal 2-es feladat.

53. oldal 5-ös feladat.


2020. 03. 24. (KEDD)

Sziasztok! A környezet óránk témája a higiénia, a tisztaság és ápoltság. Itt kellett volna beszélnünk arról, hogy milyen fontos, hogy minden nap megfelelően tisztálkodjunk, ápoljuk a hajunk, körmeink, fogaink. Milyen gyakran mossunk kezet és figyeljünk ruháink tisztaságára is. A vírus miatt azonban gondolom a kézmosás és a tisztálkodás már nem téma senkinél, ezért inkább pár munkafüzetes feladatot és egy játékot hoztam nektek. Munkafüzet: 50-51. oldal

1. Feladat - Milyen tevékenységeket milyen gyakran érdemes végezni? A válaszok közt ilyenekre gondoljatok: hajmosás, fürdés, fogmosás, körömvágás...

2. Feladat: Melyik tevékenységhez milyen tárgyat/eszközt lehet használni? Rajzolj legalább kettőt mindegyikhez!

3. Feladat: Párosítsd a régi szólásokat. Ha nem tudod egyedül, nyugodtan kérhetsz segítséget felnőttől!

4. Feladat: Mit úszhatsz meg? Írd a megfelelő betűjelet a megfelelő helyre! Például: HÁTIZSÁKBAN HORDJA A HOLMIJÁT - ő megúszhatja a derékfájást, gerincferdülést (B).

Üsd a vakondot játék! Milyen eszközök, anyagok szükségesek ahhoz, hogy tiszták, ápoltak legyünk? CÉL: legalább a 8-as szintig eljutni.

ÜSD A VAKONDOT:)

A weboldalt a felsőnyéki pedagógusok hozták létre
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el